IT

Filmen IT er en av de bedre Stephen King-filmatiseringene og er både skummel og morsom, med den komiske vennegjengen, på seks.

IT forsidebilde

IT (2017), filmen som er basert på den verdenskjente novellen til Stephen King, handler om en formskiftende demon som er på fri fot i bygda Derry, der barn forsvinner sporløst, en etter en. Demonen Pennywise, også kjent som «It» bor i kloakksystemet hvor han kidnapper tilfeldige barn, ved hjelp av frykten deres. Stephen Kings novelle er også husket da den kom til TV i 1990. IT er kapittel en av to, og er regissert av «Andy Muschietti», som også regisserte den skumle «Mama» (2017). IT minner også klassikeren «A Nightmare On Elm Street», med at den dansende klovnen «Pennywise»,  reflekterer den skumle «Freddy Krueger», med at begge bruker frykt for å drepe offeret sitt. IT har blitt en av de beste filmatiseringene til Stephen Kings romaner. IT kan forvandle seg til det som barnet frykter mest, noe han gjør før han kidnapper de. Ingen i byen gjør noe med problemet, utenom en gjeng på seks som bestemmer seg for å oppsøke klovnen.

Dabber av på slutten

Jeg syntes at filmen var bra på mange måter, men på ingen måte perfekt. Den hadde gode karakterer, med gode bakgrunnhistorier. Scenene hvor Pennywise skremmer barna når de er alene var veldig bra lagd, og veldig skumle. 4Mot slutten blir den litt mindre skummel, noe som er skuffende. Men slutten er bra på andre måter. Den viser hvordan IT klarer å kidnappe barna, og hva som er svakheten hans. Slutten var også veldig lagt opp til en etterfølger. Flere av barna har problemer hjemme, spesielt Beverly, som er den eneste jenta i gjengen og har en far som filmen viser tydelig at han misbruker henne. De andre barna som også har problemer med foreldrene, blir ikke vist tydelig nok, så jeg syntes at det kunne ha vært flere scener om dette. Filmen viser deriomot veldig godt vennskapet i gjengen. Jeg likte filmen godt gir den 4 av 6.

Bra Dårlig
·         Skummel (for det meste)

·         Interessante, og morsomme karakterer, med gode skuespillere.